Sport@Home

Sport@Home

in samenwerking met KMILO

Voor Defensie is de veiligheid en gezondheid van het personeel prioritair, een reden waarom veel militairen momenteel thuis werken. Blijf in de eerste plaats zoveel mogelijk binnen, maar zowel voor de fysieke als geestelijke gezondheid is het belangrijk om te blijven bewegen en te sporten zonder te overdrijven.

Respecteer volgende richtlijnen:

  1. Sport wanneer het kan in de open lucht, maar je kan ook binnen bewegen.
  2. Sport zoveel mogelijk individueel (of neem de nodige veiligheidsafstand van minimum 1,5 m).
  3. Raak alleen je eigen materiaal aan: je eigen drinkbus, persoonlijke handdoek en sportmateriaal.
  4. Ga niet met de auto naar de sportactiviteit
  5. Gebruik geen gemeenschappelijke kleedkamers en douches, etc.
  6. Hou voldoende afstand van meubels en andere objecten in huis.
  7. Oefen zoveel mogelijk met je eigen lichaamsgewicht. Gebruik enkel een matje of eenvoudig materiaal in plaats van externe gewichten.
  8. Bouw trainingssessies langzaam en progressief op en varieer voldoende in de keuze van je oefeningen om overbelasting te vermijden.
  9. Heb je advies nodig, contacteer je PTI via Skype/Tf.
  10. Sport niet als je ziek bent, ook niet individueel. Neem dan voldoende rust alvorens opnieuw te sporten.
  11. Gebruik je gezond verstand en zorg voor een goede hygiëne!

Uitvoering:

  1. Probeer per week minimum 3 trainingssessies af te werken en af te wisselen tussen cardio-training en oefeningen in core stability (zie hieronder).
  2. PTI Arne organiseert twee keer per week een live sportsessie op youtube.

    Het enige wat je nodig hebt is een laptop met internetverbinding en voldoende plaats om te bewegen.

Een aantal tips en voorbeelden vind je hier:

Daarnaast vind je bijkomende oefeningen onderaan deze pagina onder “additional exercises” en “interesting links”.

Core stability

Additional exercises